Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PLK: EIC Chrobry mógłby docierać do Szczecina szybciej [aktualizacja]
fot. M. SzymajdaHistoryczny baner na Poznaniu Głównym zachwalający szybkie podróże do stolicy
Po publikacji artykułu dotyczącego powolnego pociągu EIC Chrobry, napisały do nas PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka zwraca uwagę, że prace prowadzone na magistrali między Poznaniem a Szczecinem nie stanowią przeszkody w tym, by EIC Chrobry kursował szybciej.

Po publikacji kolejnego już tekstu o najwolniejszym ekspresie w kraju, którym jest EIC Chrobry, odezwały się do nas Polskie Linie Kolejowe prosząc o publikację swojego punktu widzenia na sprawę.

– Czas podróży koleją uwzględnia nie tylko możliwości infrastruktury, ale także m.in. liczbę pociągów na trasie, długość zaplanowanych postojów na stacjach i przystankach oraz tabor wykorzystywany przez przewoźnika – napisały PLK i dodają, że czas przejazdu pociągu EIC Chrobry z Poznania do Szczecina mógłby być o 12 minut krótszy, gdyby przewoźnik przy ustalaniu rozkładu jazdy zgłosił odpowiednią lokomotywę oraz zmianę kierunku jazdy pociągu na stacji Poznań Główny.

– Przewoźnik, mimo sugestii PKP Polskich Linii Kolejowych SA, wybrał trasę pociągu przez Poznań Franowo oraz podjął decyzję o braku zmiany lokomotywy – czytamy.

Zdaniem PKP PLK państwowy operator zgłosił zamiar zmiany trasy przejazdu w obrębie poznańskiego węzła kolejowego oraz lokomotywy w momencie, kiedy nie można było już wprowadzić zmian (po wytrasowaniu pociągów z otoczeniem). Mimo to była jeszcze możliwość, by to zmienić.

– Wprowadzenie zmian wymagałoby dostarczenia zgody od innych przewoźników. Takiej zgody PKP Intercity nie dostarczyło do PLK – czytamy.

Stanowisko PKP Intercity

Do pisma PKP PLK odniosło się rano 27 lutego PKP Intercity. Nowe stanowisko, przesłane po godzinie 15. 27 lutego, przedstawiamy w całości.

"Czas przejazdu pociągu "Chrobry" w relacji Warszawa – Szczecin wydłuży się od korekty marcowej. PKP Intercity podejmuje jednak konkretne działania, by możliwie skrócić czas przejazdu wskazanego pociągu.

Przetrasowanie pociągu Chrobry przez stację Poznań Franowo wydłuża czas jazdy wskazanego pociągu na odcinku Warszawa – Poznań, natomiast eliminuje konieczność wymiany lokomotywy, co z kolei pozwala na skrócenie postoju w stacji Poznań Główny, a to rekompensuje przejazd trasą okrężną.

Od korekty marcowej na odcinku Warszawa Centralna – Szczecin Główny łączny czas przejazdu pociągu „Chrobry” wydłuży się względem obecnego. Zmieni się to już w kwietniu kiedy na odcinku Warszawa Centralna – Szczecin Główny łącznie czas przejazdu skróci się o 10 min. Największą różnicę pasażerowie odczują od 7 maja kiedy na trasie Warszawa Centralna – Szczecin Główny łącznie czas skróci się o 24 minuty względem obecnego. Największą oszczędność czasową pociąg zyska na odcinku Poznań Główny – Szczecin Główny i pojedzie szybciej o 22 minuty.

W drodze powrotnej od marcowej korekty czas jazdy pociągu „Chrobry” również na ten moment nię wydłuży się. Na całej trasie Szczecin Główny – Warszawa Centralna będą to 2 minuty. Od 7 maja czas przejazdu pociągu skróci się łącznie o 16 minut. Tak jak w relacji do Szczecina, tak w powrotnej największe przyspieszenie czasowe pociąg zyska na odcinku Szczecin Główny – Poznań, gdzie czas przejazdu skróci się o 13 minut.

Wydłużenie przejazdu do Szczecina w głównej mierze wiąże się z ograniczeniami obowiązującymi w związku z modernizacją linii numer 351 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem. Na skrócenie czasu przejazdu można liczyć od 1 kwietnia, zakładając terminowe zakończenie prac skutkujących ruchem jednotorowym na odcinku Dolice – Kolin. Kolejnej znaczącej poprawy oczekujemy od 7 maja, kiedy kończy się okres wprowadzonych ograniczeń prędkości na odcinku Stargard - Kolin."
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Infrastruktura

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Łukasz Malinowski 26 lutego 2024

PKP PLK po zmianach. Kto będzie zarządzał zarządcą?

Infrastruktura

Trzęsienie ziemi w PKP PLK, cały zarząd odwołany [oficjalne]

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5